Projek reka bentuk sebuah rumah di rantau Moscow

2000 m² mewah dan glamor - projek Sosnovy Bor

Banyak projek reka bentuk pangsapuri dan isi rumah Eropah dan Amerika yang diterbitkan baru-baru ini. Kenapa tidak melihat masa ini di bahagian dalaman mana-mana senegara kita yang tinggal di rantau Moscow dari pereka? Kami menawarkan lawatan singkat ke bilik-bilik mewah rumah agam yang menjadi sebahagian daripada projek Sosnovy Bor. Kotej, dihiasi dengan campuran gaya Baroque dan Rococo menggunakan bahan-bahan yang paling moden, mengagumkan dengan kekayaan dan kemewahannya.

Dewan

Sekiranya sebelum ini anda tidak melihat dalam satu bilik penggunaan bahan mahal dan berkualiti tinggi untuk hiasan, perabot dan hiasan, maka bersabarlah - tahap kemewahan, kemegahan dan kekayaan akan meningkat dengan setiap bilik. Mungkin anda tidak boleh memanggil dewan sebuah dewan besar, di mana kita dapati diri kita dengan pergi ke rumah itu. Lantai yang berkilat, cermin cermin, lilin pelbagai peringkat yang besar, renda yang ditempa dari pagar tangga - semua ini tidak hanya bercakap tentang kemewahan pemilik pondok, tetapi juga mengenai keinginan citarasa pelanggan reka bentuk dalaman.

Dewan diraja

Siling yang sangat tinggi dan tingkap dua peringkat membenarkan bilik itu dipenuhi cahaya matahari sepanjang masa, dan kemasan cahaya menyumbang kepada pengembangan ruang yang lebih besar. Dan kabinet bercermin sepenuhnya dalam gaya Perancis menyumbang kepada kesan ini. Bilik yang terang seperti itu mampu membuat kayu gelap pintu utama beberapa sayap dan barang-barang hiasan asal dengan warna gelap.

Ruang tamu

Kami memulakan lawatan kami ke rumah-rumah mewah di Moscow dengan bilik umum - ruang tamu dan ini tidak menjadi yang terbesar di dalamnya. Ruang tamu dengan zon TV dan perapian, cerobong yang dipenuhi dengan cermin dan dengan itu menghapuskan sempadan ruang, adalah contoh ruang santai, untuk penciptaan yang banyak usaha, masa dan wang dibelanjakan. Setiap perabot dipikirkan dan diselaraskan dengan peserta lain dalam komposisi - bermula dari sebuah kandil yang cantik dengan banyak unsur kristal dan berakhir dengan lipatan pada taffeta langsir. Warna-warna yang harmonis membolehkan pemandangan santai semasa di ruang tamu ini.

Ruang tamu dengan langsir bergaris.

Satu lagi ruang tamu, terletak di tingkat pertama isi rumah, juga merupakan tempat yang selesa dan sangat estetik untuk berehat. Unsur-unsur kehidupan negara tercermin dalam lampu besi, loket dan dinding yang terbuat dari besi, dinding kayu, perabot kayu, banyak tumbuhan hidup dan juga kehadiran cetakan bunga di upholsteri perabot dan permaidani lantai mengingatkan kedekatan dengan alam semula jadi.

Lekapan besi tempa di ruang tamu

Di semua bilik rumah ini, banyak perhatian diberikan kepada hiasan tingkap, biasanya tirai bertindak sebagai unsur aksen, menjadi tumpuan perhatian. Ruang tamu ini tidak terkecuali - tirai tekstil Austria dengan jalur besar, tentu saja, menarik perhatian.

Lajur yang diterangi

Lawatan kami ke ruang tamu sebuah rumah besar terus berlanjutan, dan kami mendapati diri kami di dalam bilik dengan pedalaman yang lebih sederhana, tetapi tanpa skala bilik kecil itu sendiri. Warna-warni yang hangat, yang digunakan dalam hiasan dan hiasan ruang tamu, disediakan untuk percutian yang santai. Unsur-unsur Baroque tidak dapat masuk ke dalam bilik ini dan atmosfernya dapat dipanggil sederhana, tetapi pada masa yang sama sangat berfungsi.

Pawagam rumah

Bilik ini, yang berfungsi sebagai teater rumah dengan zon lembut yang besar, juga boleh dianggap sebagai ruang untuk bersantai. Hiasan dinding gelap, warna dalam perabot, pencahayaan setempat - segala-galanya dalam bilik bersantai ini berfungsi untuk mewujudkan suasana yang selesa untuk menonton video dengan keluarga atau tetamu.

Bilik makan

Dan inilah premis ruang makan utama. Bilik yang luas dengan meja yang luas dan kerusi-kerusi yang selesa, kerusi-kerusi boleh menampung sejumlah tetamu yang banyak.Sekali lagi, pembukaan tingkap yang menghias menjadi salah satu aspek utama konsep reka bentuk bilik. Chocolate-taffeta Tirai Perancis dan mural tekstil bunga haiwan adalah menarik perhatian.

Meja makan yang lapang

Terhadap latar belakang tekstil tekstil pic peach dengan corak bunga, kayu gelap pintu dan reka bentuk kabinet paparan kelihatan hebat. Sebaliknya penyelesaian warna memberi dinamik pada tetapan, dan kecemerlangan cermin dan kaca menambah unsur mewah dan bergaya.

Dapur

Di tingkat bawah terdapat juga dapur gaya klasik yang luas. Kemasan unsur keluli tahan karat terhadap latar belakang hiasan dan perabot dalam warna pastel kelihatan mewah. Tetapi, tentu saja, bukan kabinet dapur menjadi pusat perhatian, tetapi sebuah pulau besar, yang mengandung bukan hanya sistem penyimpanan, tetapi satu tenggelam dan hob.

Dalam gaya klasik

Hiasan tingkap

Tingkap-tingkap besar ke langit-langit membenarkan cahaya matahari masuk ke dalam bilik, tetapi untuk kegelapan, terdapat sistem pencahayaan yang boleh dipercayai dalam bentuk komposisi lampu loket. Ruang tingkap, seperti biasa, dihiasi dengan bergaya - kombinasi tirai Austria dan Rom pada menunggang kuda, imej artistik pada ubin seramik, yang dipenuhi dengan ruang antara tingkap, kelihatan harmoni dan perayaan.

Bilik tidur utama

Kami melangkah ke tingkat dua, di mana bilik-bilik peribadi terletak dan salah seorang daripada mereka adalah bilik tidur utama. Bilik yang sangat luas dengan katil besar dihiasi dengan tidak kurang bergaya daripada premis tingkat pertama. Pemandangan cahaya yang menarik untuk digunakan dalam hiasan bilik tidur mencipta suasana yang selesa untuk tidur dan bersantai.

Bilik tidur yang luas dengan dinding cermin

Biasanya, ruang di kepala katil digunakan sebagai dinding aksen, tetapi di dalam bilik ini, satah cermin di meja berpakaian mencukupi memainkan peranan ini. Jika anda masih mempunyai sedikit kemewahan, maka beri perhatian kepada langsir dengan lambrequins, lacing yang dicegat dengan tassels.

Bilik mandi

Bilik mandi bersebelahan dengan bilik tidur tidak semestinya lebih mewah dan mewah. Sukar untuk menghasilkan lebih banyak fungsi dan pada masa yang sama kombinasi mewah paip, hiasan dan kelengkapan bilik lapang ini. di mana terdapat tempat walaupun untuk meja cermin cermin.

Bilik mandi

Malah bilik utiliti kecil, seperti bilik mandi, dibuat dengan perhatian yang sangat terperinci. Selain beban fungsi, setiap bahagian dalaman juga merupakan elemen hiasan.

Bilik kanak-kanak

Perhatian kepada tekstil

Dan ini bilik tidur kanak-kanak, reka bentuk yang juga menggunakan unsur-unsur Baroque dan gaya klasik. Sistem penyimpanan yang terang membentuk asas untuk reka bentuk ceruk untuk katil. Seperti yang anda ketahui, kanak-kanak seperti ruang kecil untuk tidur "nooks" yang selesa di mana mereka boleh berasa selamat. Dan sekali lagi, di bilik-bilik bilik peribadi, kini banyak perhatian diberikan kepada tekstil dan permaidani.

Bilik la la

Dan satu lagi bilik kanak-kanak, tetapi kali ini untuk kanak-kanak yang sangat muda. Bilik yang luas, dihiasi dengan warna-warna pastel yang halus, secara literal dibanjiri cahaya matahari. Perabot salji putih, permaidani ringan, dan sistem pencahayaan juga memainkan peranan penting dalam membentuk persekitaran yang bersih dan mudah untuk kanak-kanak.