Bahagian luar dan dalaman lanjutan ke rumah

1000 dan 1 idea untuk menganjurkan satu lanjutan untuk rumah

Sebelum banyak pemilik rumah negara atau isi rumah persendirian, cepat atau lambat timbul persoalan menyelenggara lanjutan rumah. Seseorang memerlukan beranda terang sebagai anjung tertutup, seseorang memerlukan ruang tambahan untuk menampung bilik kediaman atau utiliti. Sesetengah pemilik rumah menyusun lanjutan berhampiran pintu masuk utama, seseorang sedang berkembang di kawasan belakang rumah. Setiap cara untuk melengkapkan lanjutan ke rumah mempunyai ciri-ciri dan nuansa sendiri. Kami berharap pemilihan tambahan asal tetapi praktikal yang kami kumpulkan untuk penerbitan ini akan membantu anda menentukan gaya pelaksanaan, pilihan bangunan dan bahan hiasan dan akan memberitahu anda bagaimana untuk mengatur bahagian dalam beranda atau bilik tambahan.

Sambungan halaman belakang

Lampiran di halaman kecil

Sambungan sempit

Di dalam seksyen kecil isi rumah persendirian bandar, setiap meter persegi dikira. Tidak hairanlah bahawa banyak pemilik rumah memerlukan ruang tambahan untuk menyusun dapur, ruang makan atau ruang tamu.

Bahagian luar lampiran

Kebanyakan bangunan luar bandar rumah persendirian terletak di halaman belakang, tetapi terdapat pilihan untuk mengatur bilik tambahan yang dapat dilihat dari jalan raya, yang terletak berhampiran pintu masuk utama atau ditempatkan sedemikian rupa sehingga perpanjangan itu sendiri menjadi pintu utama ke kediaman. Dalam kes ini, amat penting untuk apa struktur luaran anda. Sudah tentu, secara ideal, pelanjutan itu kelihatan seperti ia pada asalnya diilhamkan dan merupakan sebahagian daripada bangunan. Tetapi sering berlaku bahawa struktur utama agak lama atau diperbuat daripada bahan-bahan yang pemilik rumah tidak mahu menggunakan dan penambahan ruang tambahan tidak dapat dilakukan secara harmoni dan sesuai dengan ciri-ciri fasad rumah. Dalam kes ini, anda boleh menggunakan teknik yang berlawanan secara radikal dan menyusun pelanjutan, yang akan menjadi tumpuan perhatian luar bangunan keseluruhan, akan dibezakan dengan keaslian reka bentuk atau hiasan, mungkin juga berbeza dengan gaya dan kaedah pelaksanaan.

Ensemble harmonis

Sebagai satu

Berikut adalah satu contoh kejayaan integrasi sebuah bangunan baru berdekatan bangunan utama. Penggunaan bangunan dan bahan penamat yang sama untuk pembinaan dan pelekapan lanjutan, yang digunakan dalam pembinaan bangunan utama, memungkinkan untuk mewujudkan ensemble yang harmoni. Bangunan itu kelihatan seperti lanjutan sentiasa menjadi sebahagian daripada pemilikan rumah.

Lanjutan asal

Dan ini sudah menjadi pilihan untuk pembinaan lanjutan, berbeza dalam penampilan dari struktur utama. Ruang tambahan lebih seperti beranda berkaca, secara literal dibanjiri cahaya semula jadi. Sangat senang untuk mempunyai bangunan asal seperti di halaman belakang yang masuk ke dalam taman dan taman yang rapi dan teratur.

Gaya bangunan Perancis

Berikut adalah contoh bagaimana lanjutan, yang tidak dikandung semasa pembinaan bangunan utama, menjadi bukan sahaja bahagian pentingnya, tetapi juga kad perniagaan. Lanjutan, salji putih lanjutan, dihiasi dalam gaya Perancis, telah menjadi bukan sahaja ruang tamu untuk tingkat pertama, tetapi juga kawasan terbuka dengan pagar untuk peringkat atas.

Lanjutan besar dengan kesinambungan

Satu lagi versi lanjutan besar, luarannya yang sangat berbeza dari reka bentuk dan hiasan bangunan utama. Bilik yang sangat luas bangunan baru ini terus di halaman belakang - di kawasan bersimen ada teres moden dengan ruang makan, peralatan barbeku dan ketuhar.

Dengan akses ke kawasan terbuka

Di atas dek kayu

Pelanjutan yang terletak di platform kayu atau geladak menyediakan ruang tambahan bukan sahaja di dalam rumah tetapi juga di luar. Di platform anda boleh mengatur tempat untuk bersantai, barbeku atau permainan aktif untuk kanak-kanak dan orang dewasa.

Kayu dan kaca

Memandangkan banyak kayu digunakan dalam pembinaan bangunan utama, penyelesaian logik untuk pembinaan bangunan tambahan adalah pilihan bahan yang serupa yang disusun dengan memasukkan kaca.

Pelanjutan kaca dan balok kayu

Satu lagi contoh perpanjangan yang sepenuhnya terdiri daripada sisipan kaca yang disokong oleh struktur kayu, tetapi kali ini dicat untuk dipadankan dengan unsur-unsur bangunan utama.

Luaran moden

Kaca pada asas batu bata

Jika salah satu dinding lampiran bersebelahan pagar atau sebahagian bangunan lain, ia dilakukan dalam versi kosong, selebihnya permukaan boleh menjadi kaca dari tanah ke bumbung atau mempunyai asas kecil batu bata atau batu.

Pelanjutan gaya perindustrian kecil

Kaca es untuk pintu

Dinding kaca telus atau es dan pintu gelangsar boleh menjadi pilihan yang hebat untuk membina bilik tambahan atau beranda.

Pintu gelangsar kaca

Sekiranya ob dinding yang baru dibina bilik baru tuli dan tidak ada kemungkinan untuk menguruskan bukaan kaca di atas bumbung, maka sekurang-kurangnya satu dinding mestilah kaca untuk memberi bukan sahaja cahaya semulajadi untuk bilik itu, tetapi juga memudaratkan suasana psikologi ruang tertutup.

Sambungan besar

Bangunan luar bangunan yang luas

Bilik yang luas ini adalah kompleks keseluruhan bangunan luar, dalam rangka yang memungkinkan untuk melengkapkan bukan sahaja dapur besar dengan ruang makan, tetapi juga ruang tamu yang luas untuk bersantai dengan seluruh keluarga dan menerima tetamu.

Sambungan kaca dua tingkat

Peluasan ini lebih seperti bangunan dua tingkat penuh dengan dinding kaca dan bumbung. Bahagian kaca bangunan baru menghadap halaman belakang, sementara fasad dibuat dalam versi yang lebih pekak.

Lanjutan kecil

Dan ini mungkin bilik terkecil yang kita dapat melampirkan di belakang rumah. Dilapisi dengan panel kayu di dalam dan di luar, lampiran telah menjadi kawasan dapur kecil.

Ruang dalaman tambahan

Sudah tentu, bahagian dalam lanjutan akan bergantung pada jenis pelan yang diletakkan di dalamnya. Sebagai tambahan kepada komponen berfungsi, terdapat juga gabungan kombinatorik dengan seluruh rumah. Kebanyakan pemilik rumah lebih suka pelanjutan lampiran untuk berada dalam warna dan tekstur yang sama sebagai bangunan utama. Tetapi ada orang yang membuat keputusan untuk bereksperimen, keputusan reka bentuk yang tidak dijangka atau penjelmaan idea mereka, yang tidak dapat mencari tempat dalam pemilikan rumah asal.

Salji putih dalaman untuk lanjutan

Palet dalaman lampiran putih

Lampiran ini mempunyai dapur dan ruang makan. Cahaya, hampir selesai permukaan salji putih membolehkan anda untuk visual mengembangkan ruang baru. Ia tidak selalu mungkin untuk menyediakan bangunan lampiran dengan jumlah cahaya semulajadi yang mencukupi kerana bukaan tingkap, di mana siling kaca, atau bahagiannya, dapat menyelamatkan.

Warna terang pedalaman

Satu lagi pilihan untuk lanjutan dengan pedalaman dalam warna-warna terang, di mana ia mungkin untuk meletakkan bukan sahaja dapur, tetapi juga ruang tamu kecil.

Rasuk kayu dan dinding batu

Ruang tamu moden ini dengan unsur-unsur negara dianjurkan di beranda yang dilekatkan di bangunan utama. Dalam kehidupan pinggiran pinggir bandar, sangat sukar dilakukan tanpa menggunakan kayu dan pelapisan batu, kerana ini adalah bahan bangunan dan kemasan yang paling sesuai untuk pemilikan rumah luar.

Dapur dalaman yang luas

Teras kaca lain dengan balok kayu menjadi surga untuk dapur klasik dan ruang makan. Warna putih, hitam dan kayu yang digunakan di pedalaman, dibenarkan untuk mewujudkan suasana rumah yang benar-benar selesa dengan bilik tambahan.

Besi dan kaca

Satu lagi contoh beranda dengan siling kaca dan kebanyakan dinding. Struktur logam telah digunakan di sini, kayu hadir sebagai bahan untuk dapur dan ruang makan.

Ruang tamu kecil di beranda

Di beranda kecil yang selesa ini, mungkin untuk melengkapkan bilik tamu mini dengan tempat bacaan. Unsur-unsur pedalaman di pedalaman dalam kes ini adalah dengan cara.

Pelanjutan asimetri

Peluasan sejagat ini merupakan contoh hakikat bahawa ia adalah mungkin untuk menganjurkan bilik tambahan walaupun di sudut ruang asimetri yang diapit di antara dua dinding. Di bahagian dalam dapur yang dihasilkan, ia telah memutuskan untuk tidak melukis tembok bata asli, tetapi selepas memprosesnya dengan komposisi khas, biarkan ia sebagai sebahagian daripada reka bentuk.